onsdag 8 april 2009

8 april

På morgonen tar den andra Pär och jag en promenad upp till ett skogsområde och jag får mig en ordentlig löptur. Får också testa lite bra funktioner i gps’en. Typ ”hitta tillbaks till startpositionen” funktionen. Den är bra när man springer bort sig. Med den funktionen kan jag springa lite överallt framöver.

Pär i kvadrat drar iväg och jiddrar runt lite med hyrbilen och fixar ärenden. Typ köper en ny barnvagn. Bodil, jag och barnen är hemma och tar det så lugnt man nu kan med fem barn som inte ätit ordentlig frukost. Men de äter desto mer lunch och efter det är vi redo för en långpromenad. Vi hittar världens största kottar och en aloe vera som är högre än barnen. På Carrefours parkering äter vi sedan mellis. Pär passar på att klippa sig (han gillade inte Vidas och mitt erbjudande om att klippa honom.) Vi blir kvar en natt till, för att det är så trevligt, bekvämt och dessutom hinner vi köra tvättmaskinen några varv till. Och vi hittar vår disk från frukost och lunch i tisdags också, den hade vi visst ignorerat totalt, den låg i bilen och myste. Så då ockuperade vi diskmaskinen också. Lyx. Superlyx!

I morgon åker vi vidare, fast det blir nog inte förrän efter lunch. Vi har det så himla bra här. Vi har det så bra på resan, det har blivit riktigt toppen hittills!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar