onsdag 20 maj 2009

18 maj

Jag mekar lite kaffemugg och ordningen återställs. Min kaffemugg gick sönder, den fina jag fick i födelsedagspresent. Det skapar kaos i min vardag om jag inte får kaffe. Isar hittar en trevlig liten gråsugga som han vill ska få äta frukost med oss. Han tar den till bordet och mamma blir oerhört exalterad.

Jag har fått urinvägsinfektion. Tror den var på gång redan, men efter en halvtimma i havet igår slog den ut. Men jag ringer Sanna och en stund senare har hon pratat med doktorn och kommer upp med lite piller. Det gäller ju att tajma problemen där det går att få hjälp.

Vi drar ner till havet igen och badar. Alla tre barnen lever om i vattnet och har det jättekul. Sedan promenerar vi längs strandpromenaden och tar en pizzalunch. Plötsligt sköljer en våg av lycka från havet och in över mig. Här sitter jag på en strandrestaurang i värmen, barnen är glada och äter mat och är plötsligt så stora. Vi sitter och pratar. Lilja sover visserligen, men de två ”storbarnen”. Lyckovågen slår över mig och stannar kvar en bra stund när jag sitter och betraktar min familj. Ljumma vindar blåser, det är måndag och arbetsdag, men här sitter vi och mår bra. Vem var det förresten som hade hemlängtan häromdagen?

Vida går in till Sanna en stund och kollar svalor på balkongen. Hon är helt fascinerad över svalorna och hur de bygger bo, hämtar mat och fixar. Isar och jag handlar mat. Jag går sedan med stora fetryggsäcken på ryggen och Isar i vagnen upp till olivlunden. Det är en halvtimmas promenad i 25 % lutning uppför. Svetten rinner och droppar från nästippen och jag får veckans träningspass.

Vi har bjudit upp Sanna och Boban på campingmiddag. En lätt storm kommer in, ljumma vindar blåser bort allt och skapar kaos. Jag nattar barnen och Pär åker med Boban för att försöka ta reda på var man kan fixa påfyllnad av gas. När de kommer tillbaka åker jag med ner och sitter hos dem och sköter en massa praktiska grejer som Internet och sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar