onsdag 20 maj 2009

15 maj

Pär sade att det finns något statistiskt fenomen kring att om någonting inte inträffat den första halvan av tiden är det inte så sannolikt att det inträffar andra halvan heller. Gäller även motsatsen? Nu har bilen pajat två gånger första halvan av resan. Betyder det att den kommer att paja två gånger den andra halvan också? Jag har förträngt all statistisk kunskap efter att ha tappat räkningen på hur många gånger jag skrev statistik-tentan…

Det måste vara dålig diesel vi tankat. Det ryker svart efter bilen, men det gör det på de flesta dieslar här. Bilen spikar. Det känns inte helt bra. Jag vill ha en bil att lita på. Inte en kängurubil. Men vi hoppas att det bara är dålig diesel.

Vi stannar på en liten halvdassig camping och jag har hemlängtan. Det känns inte alls kul att bilen tjafsar. Jag längtar trygghet. Jag vill ha Pärs nybakade bröd, en god middag, känna alla runtomkring mig, vara ren och kunna slänga in allting i tvättmaskinen… Är lite blå ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar