tisdag 24 mars 2009

Kaos och bollhav

Pär och jag hittade vår drömaffär, Globetrotter. Vilket Mecka! Fyra våningar med bara friluftsutstyrsel. Som tur är hade vi barnen med, så det blev inte så dyrt.

Vi kommer in i affären och åker genast ner till understa våningen, där finns en jättestor pool i mitten och tusen andra saker, bla lite tältutställning. Vida och Isar kryper genast in i tältet. Isar tar direkt av sig skor och strumpor och sätter sig till rätta och rensar bort strumpludd från tårna. Pär är på tredje våningen för att pröva ut nya byxor. Jag tar med barnen för att pröva skor, Isar behöver gummistövlar. En expedit får verkligen jobba för sin lön under dagen. Isar får nog av att pröva stövlar och springer in i bollhavet som finns precis bredvid barnkläderna. Därifrån försöker han fylla affären med bollar istället för bollhavet. Just det. Han kastar ut alla bollarna från bollhavet ut i affären. Jag hade gärna velat se en film av oss när både Pär och jag försöker ta ut honom utan att själva krypa in, samtidigt som Lilja hänger på en kvart hos någon av oss, jag tror det var Pär. Slutligen får Pär tag i ett ben och jag en arm och vi lyfter ut honom under vilda skrik som faktiskt hörs i alla fyra våningarna, eftersom det är öppet upp till taket i mitten… Jag vänder rumpan mot en pall för att sätta mig med en vilt sprattlande Isar i famnen, men hamnar lite snett och så ligger vi på golvet. Isar försöker med all kraft komma loss och jag försöker med all kraft hålla kvar honom och komma upp på pallen. Jag tar mig upp, lyckas få fram någon slags kexchoklad jag har i bärstolen samtidigt som jag benhåller Isar och sedan tvångsmatar jag honom. Han blir helt lugn och bara tuggar och gapar. Aldrig någonsin förut har han suttit i mammas knä och blivit matad med godis. Men blodsockerhalten var lite för låg uppenbarligen. Samtidigt går en expedit dubbelböjd och plockar bollar över hela barnavdelningen.

Det blev i alla fall ett par byxor till Pär. Samma expedit som plockat bollarna visade sig prata bra engelska, så efter bollplockningen sprang hon ut och in från butiken till provhytten med byxor till Pär.

När jag slutligen skulle betala slank det ner en födelsedagspresent till mig själv. Jag fyller om en vecka och jag känner min make som jag vet kommer att börja tänka på present ungefär dagen innan. Eftersom vi då förhoppningsvis inte befinner oss i befolkade områden så kommer han inte att kunna köpa någon present och jag vill väldigt gärna ha en present, så då fixade jag det själv. Den ligger nu i hans klädlåda, så när det är dags ska jag tipsa honom.

På kvällen kom Tatjana på besök, hon är en god vän till Rachel och vi har träffat henne tidigare. Hon är från Slovakien och vi fick massor av bra resetips. Det blev en mycket sen och mycket trevlig kväll med god middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar