onsdag 25 mars 2009

Garnaffär

Förresten, till alla mina stickkompisar: I går var jag förbi på ytterligare en garnaffär, den var faktiskt öppen. Alla garner fanns bakom disken och när jag frågade om jag kunde få gå förbi och känna lite på dem svarade damen att det fick jag inte alls. Nähe, hur ska jag då kunna veta vad jag ska köpa? Du får fråga mig svarade hon. OK, vad har du som är i ull? Jag fick titta på ett nystan i en akrylblandning. Nja, jag gillar ren ull, jag gillar inte akryl. Men lilla vän, ingen stickar i såna garner nuförtiden, det blir för dyrt och alldeles för stickigt! Hmm, har Ni möjligtvis Zitron-garn? frågar jag, det tillverkas i Tyskland enligt ekologiskt tänk. Aldrig hört talas om. Ok, tack för mig. Som tur är har jag ju med mig några nystan hemifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar