måndag 4 maj 2009

30 april

Det har regnat hela natten. Och hela morgonen. Och hela förmiddagen. Vi är dyngsura. Madrasserna luktar surt, de är helt blöta under. Vi sover i fukten. Innan vi gick iväg idag ställde jag upp madrasserna på högkant, med förhoppning om att de i alla fall inte skulle börja lukta värre. När barnen väl fått i sig frukost går de omkring i galonkläder med huvorna på och leker, de är så vana. Jag har det desto jobbigare, känner mig lite håglös av allt blött regnande. Vi tar en lång promenad, 3 km till Hotell Plesnik. På vägen tittar vi på de långhåriga korna och deras kalvar. Kalvarna ser ut som en blandning mellan vanliga kalvar och nallebjörnar, de är supergulliga. Både Vida och Isar går hela vägen själva. Vi tar en lång och skön lunch på hotellet, god mat. Personalen tar fram ett värmeelement och vi ställer stolar kring det och försöker torka våra kläder något. Lyckas inte helt. Pär och jag sitter med barnens blöta vantar under långkalsongerna och hoppas att de ska torka upp lite. Vi har i alla fall varit friska hela resan. Inga kräksjukor eller förkylningar!

På hemvägen åker Isar på min rygg, men Vida går själv hela vägen tillbaka också, det är en jättefin skogsstig bredvid en liten å.

Pär tar en liten promenad med kameran och besöker grottorna vi inte kom åt häromdagen. Det börjar regna igen och fortsätter regna hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar